Ik word er oprecht blij van jonge mensen te begeleiden in de ‘beslisfase’ van hun leven
“In 2021 ben ik gestart met Stroomlijn, een laagdrempelige en toekomstbestendige psychologiepraktijk zonder wachtlijst. De werkwijze van Stroomlijn is persoonlijk, flexibel en transparant. Wij nemen klachten altijd serieus. Tijdens de behandeling ligt de focus vooral op de persoon en wat hij of zij belangrijk vindt in het leven. Hierdoor is de behandeling positief, constructief en doelgericht. Ik vind de zin uit Fix you van Cold Play heel toepasselijk: ‘If you never try, you’ll never know, just what you’re worth’.
In toenemende mate zien we jonge mensen die last hebben van (het vermoeden van) angst, paniek, dwang, depressie, trauma, PTSS, onverklaarde lichamelijke klachten en milde persoonlijkheidsproblematiek. Stroomlijn richt zich specifiek op psychische klachten bij mensen die vastlopen in de levensfase tussen 18 en 35 jaar. Een drukke fase waarin veel veranderingen plaatsvinden en belangrijke beslissingen moeten worden genomen. Dat brengt niet alleen specifieke problematiek met zich mee, maar vraagt ook om een efficiënte en flexibele aanpak. Ik heb zelf ook dertigersdilemma’s ervaren en kan me daardoor goed inleven in de problematiek. Ik word oprecht blij van het begeleiden van jonge mensen in deze beslisfase van hun leven.
Daarnaast is Stroomlijn gespecialiseerd in diagnostiek en behandeling bij ADHD en in de behandeling van psychische klachten bij zwangerschap en/of na de bevalling. Wij bieden diagnostiek en diverse bewezen effectieve behandelingen voor jongvolwassenen, zowel 100% online als op onze locaties in Breda en Amsterdam. Met een overzichtelijk online aanbod bieden we een effectieve en laagdrempelige manier om mentale klachten te verminderen en psychologische flexibiliteit te vergroten.
Als psycholoog heb ik veel ervaring opgedaan met online behandelen. Ook heb ik meegewerkt aan verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar de effectiviteit van online therapie. Dit geldt ook voor onze psychologen. Telkens kwam naar voren dat online behandelen effectief kan zijn. Soms zelfs effectiever dan een traditionele behandeling. Doordat een online behandeling vaak beter in te passen is in het dagelijks leven van cliënten, is de motivatie en behandeltrouw groter en boeken cliënten sneller resultaat. Ook voelen sommige mensen zich meer op hun gemak in hun eigen omgeving, waardoor ze zich sneller en beter open kunnen stellen naar hun behandelaar. Zelf vind ik dit een prettige, efficiënte en laagdrempelige manier om op afstand echt contact te maken met mensen.
Omdat we geloven dat iedereen recht heeft op snelle en passende zorg zijn wij erg voor samenwerken met andere instellingen. Daarom hebben we ervoor gekozen ons online aanbod ook via Welshop aan te bieden. Zo kan een cliënt zelf kiezen welke aanpak het beste aansluit bij zijn/haar hulpvraag en houden we samen de wachtlijsten kort.”